Conversieoptimalisatie is in het kort gezegd: hoe zorg je ervoor dat jouw website converteert. Vinden de bezoekers op jouw website wat ze zoeken en kunnen ze op een makkelijke manier in contact komen met jullie. Of wanneer je een webshop hebt, kunnen bezoekers op een gemakkelijke manier producten bestellen.

Het is belangrijk is om jezelf een aantal vragen te stellen om te bepalen of jouw website voldoet aan de zoekvragen van de bezoeker:

  • Is mijn website duidelijk?
  • Ziet deze er professioneel en betrouwbaar uit?
  • Weten bezoekers wat wij aanbieden en hoe wij ze kunnen helpen?
  • Is de site goed opgebouwd zodat ze makkelijk kunnen navigeren op de website?
  • Op welke manieren kunnen bezoekers contact met ons opnemen?

Is mijn website duidelijk?

Is de boodschap op de homepage duidelijk? Staat er een op een heldere en duidelijke manier omschreven wat onze diensten zijn. Stel jezelf hierbij de vraag: is het leesbaar? Zorg ervoor dat de content, die op de website staat, leesbaar is voor de klant. Stel jezelf de doelgroep voor en waarom zij op jouw website terechtkomen. Wat zoeken zij en waarmee willen zij worden geholpen. Schrijf de content vanuit de klant en niet vanuit jezelf. Zorg ervoor dat in de content de zoekwoorden waarop jullie gevonden willen worden verwerkt zijn.

Ziet mijn website er professioneel en betrouwbaar uit?

Wanneer bezoekers op jouw website terechtkomen, straalt deze dan betrouwbaar en professioneel uit? Denk hierbij aan de opbouw van de pagina’s. Staan alle kopjes netjes, is de site op één en dezelfde manier opgebouwd. Wanneer de website voor de bezoekers niet professioneel oogt zullen zij niet snel overgaan tot conversies.

Weten bezoekers wat wij aanbieden en hoe wij ze verder kunnen helpen?

Voor de bezoekers is het belangrijk dat zij gelijk een goed beeld krijgen van welk probleem je voor hun op kunt lossen. Leg in het kort uit wat voor een bedrijf jullie zijn en licht kort toe wat jullie hierin voor de bezoekers kunnen betekenen. Belangrijk hierbij is dat zij niet eerst een ellenlange tekst dienen te lezen en door hoeven te scrollen, voordat duidelijk is wat jullie boodschap is.

Is de site goed opgebouwd zodat de bezoekers makkelijk kunnen navigeren op de website?

Hoe ziet jouw menustructuur eruit? Vraag jezelf af of bezoekers, wanneer er meerdere producten en/of diensten worden aangeboden, op een snelle manier op de juiste pagina terecht kunnen komen? Moeten zij allerlei pagina’s doorlezen om tot de juiste producten en/of diensten te komen of staat er duidelijk aangegeven wat jullie aanbieden.

Op welke manieren kunnen bezoekers contact met ons opnemen?

Laat de bezoekers zien wat voor een mogelijkheden er zijn en laat dit op een opvallende manier terugkomen op je pagina. Dit kunnen buttons zijn waarmee de bezoekers gelijk kunnen bellen of een mail kunnen sturen. Ook kan er doorgelinkt worden naar een contactaanvraagformulier om informatie op te vragen of om een afspraak in te plannen.

  • Bellen
  • Mailen
  • Contactaanvraag invullen
  • Afspraak inplannen
  • Chat
  • Whatsapp

Laat de bezoekers zien wat voor een mogelijkheden er zijn en laat dit op een opvallende manier terugkomen op je pagina. Dit kunnen buttons zijn waarmee de bezoekers gelijk kunnen bellen of een mail kunnen sturen. Ook kan er doorgelinkt worden naar een contactaanvraagformulier om informatie op te vragen of om een afspraak in te plannen.

Ga bij jezelf na of en hoe de bezoekers op een makkelijke en snelle manier contact op kunnen nemen en zorg ervoor dat dit goed zichtbaar is op de pagina.

Wij helpen jou graag

Zit je toch nog met vragen en wil je zeker weten of jouw website aan bovenstaande voldoet? Of wil je toch graag weten wat wij hierin voor jou kunnen betekenen, zodat wij er samen voor zorgen dat jouw website conversies gaat genereren? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen jou graag verder!

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht