Laten we het simpel en resultaatgericht houden

Simpele Zoekmachine optimalisatie
Soms moet je dingen simpel durven te houden

Wanneer je voor het eerst in aanraking komt met zoekmachine optimalisatie is het moeilijk om het overzicht te bewaren. Veel partijen gebruiken moeilijke Engelstalige termen waardoor je de moed al snel in de schoenen zinkt.

Supportflex houdt het graag overzichtelijk. Vandaar dat we hebben geprobeerd om overzicht te scheppen in deze onduidelijke wereld. Om te beginnen beschrijven we een aantal onderdelen waarmee je volgens ons het hele wereldje in grote lijnen zult snappen. Daarnaast geven we per onderdeel een aantal handige tips en stappen die je zelf – zonder al te veel technische kennis – kunt doorlopen. Het idee is dat je een groot deel van je zoekmachine optimalisatie zelf kunt doen.

Voor al het andere kun je natuurlijk bij ons terecht. Mocht je dus op zoek zijn naar een resultaatgerichte specialist neem dan snel contact op:

 


 

De basis

Zoekmachine optimalisatie bestaat volgens ons uit het bij elkaar brengen van enerzijds zoekers (mensen die digitaal – via een zoekmachine – op zoek zijn naar informatie, een product of dienst) en anderzijds een website.

Zoekmachine resultaat pagina

Zoekmachine resultaat pagina
Een zoekmachine
resultaat pagina

Zoekers gaan op zoek door gebruik te maken van een zoekmachine. Hier wordt een zoekopdracht met één of meerdere termen ingevoerd. Na het invoeren van de termen komt men op de zoekmachine resultaat pagina waarop (volgens de zoekmachine) de pagina’s staan gerangschikt die het beste antwoord bevatten op de zoekopdracht. Voor het bepalen van deze rangschikking gebruikt een zoekmachine een groot aantal factoren. Deze factoren worden door een uitgebreide berekening gehaald (het algoritme) waarna de resultaat pagina wordt opgemaakt. De genoemde factoren zijn niet allemaal bekend, tevens zijn zoekmachines continu bezig om het product te verbeteren waardoor de factoren en de berekening nog wel eens wijzigen.

Optimaliseren voor bezoekers en zoekmachines

Ondanks de onduidelijkheid weten we grofweg wel welke factoren belangrijk zijn voor een zoekmachine. Als stelregel hanteren we dat de bezoeker op de eerste plaats komt. We optimaliseren niet voor zoekmachines maar voor bezoekers. Om het overzichtelijk en simpel te houden kiezen we voor een onderverdeling:

  • Technische factoren, zorg ervoor dat je website klaar is voor optimalisatie
  • Inhoud van de website, laat de inhoud aansluiten bij de verwachting van de bezoeker
  • Populariteit, vergroot je bereik

Deze onderdelen zijn de basis van een degelijke online propositie. Wanneer je het simpel wil houden zorg je dat deze drie aspecten op orde zijn. Naast de basis zijn er een aantal deelgebieden uit de online marketing die je propositie nog verder kunnen uitbouwen:

  • Conversie optimalisatie, doe meer met je bezoekers
  • Website statistieken, weet wat je meet
  • Google mijn bedrijf inrichting, handig gebruik maken van aangeboden diensten van Google

We zullen alle onderdelen apart maar beknopt bespreken. Ben je geïnteresseerd in een bepaald onderwerp dan bieden we op de individuele pagina’s een aantal handige tips en stappenplannen. Alles is hier simpel en praktisch uitgelegd.

 


 

Neem contact op met Supportflex

Op zoek naar iemand die je helpt met zoekmachine optimalisatie? Neem direct contact op voor een afspraak of meer informatie over online marketing!


Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht